Leki na zaparcia - str. 1

( ilość produktów: 42 )

Zaparcie (określane także jako zatwardzenie lub obstrukcja) to zmniejszenie częstotliwości wypróżnień. Ten uciążliwy problem może mieć wiele przyczyn: zła dieta uboga w błonnik, mała ilość wypijanych płynów, zła praca jelit, przyjmowanie niektórych leków, nieregularne spożywanie posiłków, choroby tarczycy czy problemy z hormonami. Przyczyną zatwardzenia może być także stres, podróż czy niechęć do korzystania z publicznych toalet. Na zaparcia skarży się coraz więcej osób. Tej uciążliwej dolegliwości towarzyszy uczucie pełności brzucha oraz dyskomfort trawienny. Wraz z wiekiem spada metabolizm, osłabia się także motoryka jelit. Osoby starsze są bardziej narażone na wystąpienie zatwardzenie niż młoda aktywna osoba. Dużym problemem są także zaparcia w ciąży związane ze zmianami anatomicznymi i hormonalnymi w ciele kobiety.

Co na zaparcia? Tabletki, zioła, syropy, czopki – jakie leki na zaparcia?

Apteka oferuje wiele preparatów mających na celu regulację cyklu wypróżnień. Popularne leki na zaparcia oparte są na naturalnych wyciągach roślinnych. Ich działanie opiera się na stymulacji perystaltyki jelit, upłynnieniu treści pokarmowej i ułatwieniu wypróżnienia. Preparaty te mają postać herbat ziołowych, tabletek, proszków do przygotowania napoju, kapsułek, syropów, granulatów, płynów czy czopków. Zioła na zaparcia (np. senes) często działają jak lekkie środki przeczyszczające. Preparaty roślinne, np. takie jak siemię lniane na zaparcia czy błonnik (np. błonnik witalny) pomogą uporać się z uciążliwymi zatwardzeniami. Kapsułki lub tabletki na zaparcia często oparte są wyciągach roślinnych (np. sok z liści aloesu, kora kruszyny), które w naturalny sposób wspomagają perystaltykę jelit. Przy uporczywych zaparciach warto sięgnąć po zestawy do lewatywy.

Sposoby na zaparcia – dieta, dużo płynów, błonnik, ruch

Aby uchronić się przed zaparciami warto przede wszystkim stosować dietę bogatą w produkty z błonnikiem (owoce, warzywa, produkty z pełnego ziarna). Przy problemach z wypróżnianiem, warto do jadłospisu włączyć te stymulujące pracę jelit (np. śliwki, rodzynki). Ważne jest picie dużej ilości płynów oraz regularna aktywność fizyczna.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel